Spotkanie z Rafałem Miazgą
Magdalena Damaske
„Praktycy dla studentów” to cykl spotkań organizowany na kierunku Dziennikarstwa i komunikacji społecznej Wydziału Nauk Społecznych. Ma on na celu konfrontację dotychczasowej wiedzy akademickiej młodych adeptów, z wieloletnim doświadczeniem osób z branży. Jest to także niepowtarzalna okazja, aby poznać pracę praktyków „od kuchni”. 13 kwietnia, studenci II roku studiów magisterskich, mieli przyjemność gościć Rafała Miazgę –specjalistę ds. public relations, reprezentującego firmę SentiOne, która zajmuje się monitoringiem Internetu.
Spotkanie podzielone było na dwa etapy: wstęp teoretyczny oraz ćwiczenia praktyczne. W pierwszej części, Rafał Miazga wprowadził w tematykę monitoringu Internetu. Studenci dowiedzieli się jakie kanały komunikacji monitoruje firma SentiOne, na czym właściwie polega jej praca i jak wykorzystuje się jej efekty. Po teorii przyszedł czas na praktykę - zadaniem każdego uczestnika spotkania było założenie konta na stronie firmy. Następnie, studenci mieli możliwość prześledzenia krok po kroku całego procesu monitoringu oraz samodzielnego odtworzenia go na wybranym przez siebie przykładzie.
Emocje towarzyszyły uczestnikom przez cały czas trwania spotkania. Działo się tak, za sprawą przedstawianych wielu przykładów z codziennej działalności firmy oraz późniejszej możliwości twórczej pracy. Przyjazna atmosfera na zajęciach sprzyjała zarówno ożywionej dyskusji, jak i obudziła w studentach ducha walki i rywalizacji w ostatecznym zadaniu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SentiOne pozwala w szybki sposób sprawdzić opinie internautów na temat produktu, marki lub firmy w sieci. Główne zastosowania systemu to: monitoring wizerunku marki, prowadzenie komunikacji z klientem online, wsparcie sprzedaży w Internecie oraz ochrona przed kryzysami wizerunkowym. Firma współpracuje z ponad 750 markami na 35 rynkach europejskich. Obecnie jest także partnerem kierunku Dziennikarstwa i komunikacji społecznej.