Spotkanie z Pawłem Tkaczykiem
Paweł Tkaczyk, znany i ceniony ekspert w obszarze marketingu, 19 grudnia 2016 r. spotkał się ze studentami Wydziału Nauk Społecznych UG.
Paweł Tkaczyk jest ekspertem w obszarze marketingu i autorem bestsellerowych książek „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. Pisze do branżowych magazynów, takich jak „Brief” czy „Marketing w praktyce”. Prowadzi wykłady i szkolenia w ramach współpracy z firmami w całej Polsce. Jak sam podkreśla: „opowiada historię przed salą pełną ludzi, by zainspirować tłum”. Mówi o budowaniu silnej marki, storytellingu czy grywalizacji.
Spotkanie ze studentami Uniwersytetu Gdańskiego nosiło tytuł: „Czy studia PR mogą zaszkodzić Twojej pracy w PR? Czyli czym grozi «wiedzieć za dużo»”. Paweł Tkaczyk opowiadał o roli storytellingu w public relations. – Skuteczna komunikacja to wąska ścieżka. Jeśli wiemy za mało albo wiemy za dużo, po obu stronach ścieżki czają się na nas niebezpieczeństwa: banalne formułki lub klątwa wiedzy – mówił. Najważniejsze to tworzyć angażujące, pełne metafor historie o swojej marce i nie bać się postępować wbrew utartym schematom.
Wykład Pawła Tkaczyka odbył się w ramach cyklu spotkań studentów kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna UG z cenionymi ekspertami i praktykami w obszarze PR oraz dziennikarstwa. Spotkanie było jednocześnie podsumowaniem jubileuszu 10-lecia kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Gdańskim.
Patronat nad wydarzeniem objął prof. nadzw. dr hab. Arnold Kłonczyński, Prorektora ds. Studenckich UG. Spotkanie zostało przygotowane we współpracy Sekcji Marketingu UG, studenckich kół naukowych CDN i Inspiar oraz dr Beaty Czechowskiej-Derkacz, rzecznika prasowego UG (Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa UG).