Spotkanie z Rafałem Gruszkiewiczem
Rafał Gruszkiewicz, specjalista z zakresu Digital marketingu, 20 grudnia 2021 roku spotkał się z studentami Uniwersytetu Gdańskiego. Kierownik ds. Komunikacji Digital & PR marki Reserved podczas dwugodzinnych warsztatów podsumował trendy, które zdominowały rok 2021 oraz odniósł się do tych nadchodzących w 2022 r.
Co pojawiło się na warsztatach z Rafałem Gruszkiewiczem?
Nie tylko dobrobyt, ale i świadomość społeczna
Coraz częściej w kampaniach możemy spotkać się z marketingiem empatycznym oraz szerzeniem świadomości społecznej. Niwelowanie nierównościspołecznych (Kampania społeczna Bez LGBT + nie ma Polski), zaspokajanie autentycznych potrzeb kobiet (Kampania Jestem Kobietą marki Yes) oraz istotność dbania o zdrowie psychiczne (Aplikacja Mind sets ‘’Just feel it” marki Nike) to tylko jedne z wielu obecnie poruszanych tematów społecznych. W swej komunikacji marki nie chcą być obojętne na to, co dzieje się w społeczeństwie, a czynnie zabierać głos w sprawach społecznie istotnych.
Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra?
W 2021 roku niesamowicie ważna stała się komunikacja z młodym pokoleniem Z. Działania te stają się zauważalne zarówno wśród marek polskich, jak i światowych. Dzięki warsztatom studenci mogli „od podszewki” poznać proces tworzenia kampanii dla marki Reserved. W szczegółowym case study Rafał Gruszkowski opisał kreatywny proces tworzenia kampanii skierowanej do Generacji Z. RE.DESIGN THIS COLLECTION WAS CURATED BY POLISH GEN Z Reserved powstała we współpracy z 12 przedstawicielami „Zetek”, którzy wspólnie z projektantami stworzyli kolekcję oraz kampanię wyrażoną w języku młodego pokolenia. Motyw przewodni? Autentyczność.
Wyrażanie siebie przez wirtualną osobowość
Przewiduje się, że w 2022 roku znaczenie świata online i trendów Internetowych wciąż będzie wzrastać. W kampaniach reklamowych uwzględniane będą virale oraz trendy pojawiające się na platformach społecznościowych, takich jak TikTok czy Instagram. Kolejne rynki zostaną podbite przez Livestream commerce, czyli recenzowanie na żywo produktów, dostępnych w aplikacjach zakupowych typu Aliexpress. Marki coraz częściej rozszerzają swoją obecność w Internecie o podcasty brandowe, konta na kolejnych mediach społecznościowych, dedykowane filtry AR oraz współpracę z autentycznymi Influencerami.
Przenikanie świata online i offline
W kolejnych latach będziemy mogli zaobserwować zacieranie się granicy oraz przenikanie się świata realnego i online-owego, również w sferze kampanii reklamowych. Przykładowo światowa marka luksusowa Balenciaga podejmuje współpracę z popularną grą Internetową Fortnite. W świecie graczy pojawia się moda cyfrowa – ubrania Balenciaga, a w świecie realnym fani gry mogą zakupić bluzy z logo Fortnite. Na horyzoncie pojawia się również zapowiadany przez twórcę Facebooka Metaverse, w którym „realni ludzie” będą mogli spotkać się w wirtualnym świecie.
Rafał Gruszkiewicz – od ponad czterech lat kierownik ds. Komunikacji Digital & PR marki Reserved dla LPP. Wspólnie ze swoim zespołem odpowiada za cały obszar wizualny i wizerunkowy marki Reserved w Internecie. Realizator wielu kampanii reklamowych, w tym skupiających się na nowych trendach oraz dialogu z Generacją Z.