Wizyta w Biurze Komunikacji LOTOS
Jak wygląda skuteczna komunikacja wewnętrzna? Jak napisać specjalistyczny artykuł, by był zrozumiały dla laika? Jak spojrzeć na pracownika, by dostrzec w nim ludzką historię? Odpowiedzi na te pytania otrzymali studenci Koła Naukowego Inspiar, którzy 28 kwietnia 2016 r. spotkali się z przedstawicielami Biura Komunikacji Grupa LOTOS S.A.
Podczas spotkania pan Robert Stępniak, Koordynator Zespołu w Biurze Komunikacji Wewnętrznej, przybliżył studentom warunki pracy członków swojego działu. Jak się okazuje – oprócz warsztatu dziennikarskiego – potrzebny jest także cały szereg zdolności interpersonalnych, w szczególności po to, by skutecznie porozumiewać się z przedstawicielami zawodów technicznych. – Szalenie ważne jest pisanie w taki sposób, by techniczne zawiłości danej sprawy zrozumiał zarówno pan Adam, inżynier, jak i pani Halina, pracownica działu kadr, która na co dzień nie ma styczności z opisywanymi problemami – tłumaczył pan Stępniak. To duże wyzwanie dla dziennikarzy – dodał.
Studenci obecni na spotkaniu usłyszeli również kilka słów o historii gdańskiej rafinerii, a także mieli możliwość zadawania pytań dotyczących komunikacji wewnętrznej w jednej z największych pomorskich firm. Odpowiedzi udzielali pan Mikołaj Szlagowski, pracownik Biura Komunikacji Wewnętrznej, a także absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Gdańskim, oraz pani Marta Formella, obecna studentka, stażystka w LOTOSIE. – Nigdy bym się nie spodziewał, że po dziennikarstwie pracę znajdę właśnie w Lotosie. Nie jest to łatwa praca, ale bardzo satysfakcjonująca – przyznał pan Szlagowski.
autor: Agata Gołąbek