fbpx O nas | Wydział Nauk Społecznych

O nas | Wydział Nauk Społecznych

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to interdyscyplinarny i praktyczny kierunek studiów licencjackich oraz magisterskich dedykowany Studentom, którzy interesują się mediami, komunikacją publiczną, wizerunkową i społeczną.

Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej w ramach studiów uzyskują wiedzę, kompetencje i umiejętności praktyczne w zakresie wykorzystania narzędzi językowych oraz wizualnych służących tworzeniu gatunków dziennikarskich, procesów komunikowania się osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym,  tworzenia i oceny strategii przedsiębiorstwa, identyfikacji wizualnej firmy, konstruowania tekstów perswazyjnych, obsługi programów graficznych, dokonywania pomiaru efektywności reklamy, planowania kampanii reklamowych i politycznych, a także współpracy z mediami. Praktyczne wykorzystanie wiedzy łączą z uzyskaniem kompetencji do biegłego posługiwania się dwoma językami obcymi.

 

Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna współpracuje zarówno  z mediami takimi jak:

  • TVP Gdańsk
  • Radio Gdańsk
  • Dziennik Bałtycki

oraz instytucjami publicznymi i komercyjnymi. Do dyspozycji studentów są nowoczesna pracownia dziennikarstwa on-line, profesjonalnie wyposażone atelier fotograficzne, a wraz z nim pracownie fotografii cyfrowej i analogowej.

Atutem kierunku jest nowoczesne studio telewizyjne z wirtualną scenografią, nowoczesną reżyserką, stanowiskami do montażu materiałów filmowych i newsroomem. Uczestnicy zajęć mogą korzystać również z kamer reporterskich   oraz   komputerów ze  specjalistycznym oprogramowaniem do nagrań.

Kierunek zaprasza też do studia radiowego, z którego za pośrednictwem Internetu przez 24 godziny na dobę nadaje swój program Radio MORS - podobnie jak czasopismo CDN współtworzone przez studentów. Na kandydatów czekają jeszcze miejsca w znanych ze swej aktywności organizacjach studenckich: Naukowym Kole Radiowców, Naukowym Kole INSPIAR i Naukowym Kole Telewizyjnym.

 

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

Po studiach licencjackich absolwenci kierunku są przygotowani do pracy w zawodzie:

  • dziennikarza prasowego,
  • dziennikarza radiowego,
  • dziennikarza telewizyjnego,
  • dziennikarza internetowego,
  • rzecznika prasowego,
  • specjalisty działów PR i reklamy,
  • specjalisty działów komunikacji społecznej firm i organizacji.

 

Po studiach magisterskich, które obejmują specjalności: Reklamę i public relations oraz Fotografię medialną i reklamową,  absolwenci kierunku są przygotowani do pracy w zawodzie:

  • eksperta z zakresu Public Relations,
  • eksperta z zakresu reklamy,
  • copywritera,
  • specjalisty z zakresu fotografii medialnej,
  • specjalisty z zakresu fotografii reklamowej,
  • projektanta fotografii,
  • rzecznika prasowego,
  • dziennikarza,
  • pracownika domów mediowych,
  • eksperta  w obszarze szeroko pojętej komunikacji społecznej.


 

Ostatnia modyfikacja: 
środa, 24 czerwca 2020 roku, 8:27