O nas
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to interdyscyplinarny i praktyczny kierunek studiów licencjackich oraz magisterskich dedykowany Studentom, którzy interesują się mediami, komunikacją publiczną, wizerunkową i społeczną.
Studenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej w ramach studiów uzyskują wiedzę, kompetencje i umiejętności praktyczne w zakresie wykorzystania narzędzi językowych oraz wizualnych służących tworzeniu gatunków dziennikarskich, procesów komunikowania się osób i instytucji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, tworzenia i oceny strategii przedsiębiorstwa, identyfikacji wizualnej firmy, konstruowania tekstów perswazyjnych, obsługi programów graficznych, dokonywania pomiaru efektywności reklamy, planowania kampanii reklamowych i politycznych, a także współpracy z mediami. Praktyczne wykorzystanie wiedzy łączą z uzyskaniem kompetencji do biegłego posługiwania się dwoma językami obcymi.
Kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna współpracuje zarówno z mediami takimi jak:
- TVP Gdańsk
- Radio Gdańsk
- Dziennik Bałtycki
oraz instytucjami publicznymi i komercyjnymi. Do dyspozycji studentów są nowoczesna pracownia dziennikarstwa on-line, profesjonalnie wyposażone atelier fotograficzne, a wraz z nim pracownie fotografii cyfrowej i analogowej.
Atutem kierunku jest nowoczesne studio telewizyjne z wirtualną scenografią, nowoczesną reżyserką, stanowiskami do montażu materiałów filmowych i newsroomem. Uczestnicy zajęć mogą korzystać również z kamer reporterskich oraz komputerów ze specjalistycznym oprogramowaniem do nagrań.
Kierunek zaprasza też do studia radiowego, z którego za pośrednictwem Internetu przez 24 godziny na dobę nadaje swój program Radio MORS - podobnie jak czasopismo CDN współtworzone przez studentów. Na kandydatów czekają jeszcze miejsca w znanych ze swej aktywności organizacjach studenckich: Naukowym Kole Radiowców, Naukowym Kole INSPIAR i Naukowym Kole Telewizyjnym.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Po studiach licencjackich absolwenci kierunku są przygotowani do pracy w zawodzie:
- dziennikarza prasowego,
- dziennikarza radiowego,
- dziennikarza telewizyjnego,
- dziennikarza internetowego,
- rzecznika prasowego,
- specjalisty działów PR i reklamy,
- specjalisty działów komunikacji społecznej firm i organizacji.
Po studiach magisterskich, które obejmują specjalności: Reklamę i public relations oraz Fotografię medialną i reklamową, absolwenci kierunku są przygotowani do pracy w zawodzie:
- eksperta z zakresu Public Relations,
- eksperta z zakresu reklamy,
- copywritera,
- specjalisty z zakresu fotografii medialnej,
- specjalisty z zakresu fotografii reklamowej,
- projektanta fotografii,
- rzecznika prasowego,
- dziennikarza,
- pracownika domów mediowych,
- eksperta w obszarze szeroko pojętej komunikacji społecznej.