fbpx VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja | Wydział Nauk Społecznych

VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja | Wydział Nauk Społecznych

VIII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja

cover

Czym jest szczęśliwe życie?

Odpowiedzi na to pytanie od wielu wieków poszukują filozofowie, psychologowie, socjologowie, a także zwykli ludzie, którzy metodą prób i błędów próbują swojego własnego sposobu na szczęście. Współcześnie szczęściem zainteresowali się także marketingowcy, którzy uczynili z niego dobrze sprzedający się produkt. Reklamy mamią nas wizjami szczęśliwego życia. Można je osiągnąć wyłącznie poprzez posiadanie dóbr, które mają uczynić nasze życie lekkim i przyjemnym. Czy to właściwe podejście? Czy szczęście to życie wygodne, komfortowe, pozbawione trudów i trosk, czy jest to raczej nieustanna praca i wysiłek w dążeniu do samorozwoju? Nad tym będziemy się zastanawiać podczas tegorocznego sympozjum. Odwołamy się do dwóch odmiennych perspektyw – ekonomicznej i psychologicznej, a także spojrzymy na szczęście przez pryzmat różnych okresów życia człowieka – od dzieciństwa do starości.

Wśród naszych prelegentów są:

  1. prof. Carl B. Becker z Kyoto University w Japonii,
  2. dr hab. Lucyna Bakiera  z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz
  3. dr Renata Konieczna-Woźniak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W ramach panelu dyskusyjnego pt. Wygodne życie - przeszkoda do osiągnięcia szczęścia? z udziałem ekspertów i praktyków będziemy zastanawiać się nad tym, jak:

  • konsumpcjonizm wpływa na podejmowanie przez młodzież, dorosłych i seniorów różnego rodzaju aktywności zmierzających do samokształcenia i samodoskonalenia się,
  • młodość przeżywają nastolatki,
  • starość przeżywają seniorzy,
  • wygląda transfer wiedzy i wartości pomiędzy pokoleniami?

Dyskusja zostanie przeprowadzona w oparciu  o film dokumentalny BBC pt. „Secret Life of Growing Up/Old”.

Drugiego dnia sympozjum zapraszamy młodzież z trójmiejskich szkół na warsztaty „Tajemnice reklamy”, podczas których będzie można nauczyć się, jak reklama działa na człowieka oraz jak żyć mądrze i szczęśliwie w kulturze konsumpcji.

 

Więcej informacji: www.przereklamowanakonsumpcja.ug.edu.pl

 

Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Uniwersytetu Gdańskiego, Laboratorium Psychologii Ekonomicznej

Miejsce: Aula S204, Wydział Nauk Społecznych, Gdańsk

Czas: 18-19 kwietnia 2018 r.

Wstęp wolny!

 

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Grzegorz Konik
Treść wprowadzona przez: Grzegorz Konik
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 15 marca 2018 roku, 13:46