Nadane stopnie
2024
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 16 grudnia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Paulinie Białce na podstawie rozprawy pt.:
„Jakość i doskonałość w szkole wyższej – fenomenograficzno- krytyczne studium funkcjonowania uniwersytetu”.
Promotorem rozprawy doktorskiej był prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek /Uniwersytet Gdański/ oraz promotorem pomocniczym dr Łukasz Stankiewicz /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Maria Czerepaniak-Walczak /Uniwersytet Szczeciński/ oraz dr hab. Oskar Szwabowski, prof. UP /Uniwersytet Pomorski w Słupsku/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 16 grudnia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Krzysztofowi Jasińskiemu na podstawie rozprawy pt.:
„ Problematyka doskonalenia zawodowego nauczycieli matematyki na łamach czasopism pedagogicznych i matematycznych w Polsce w latach 1945-1961”.
Promotorem rozprawy doktorskiej był prof. dr hab. Romuald Grzybowski /Uniwersytet Gdański/ oraz promotorem pomocniczym dr Paweł Śpica /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Monika Nawrot -Borowska, prof. UKW /Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/ oraz dr hab. Ryszard Ślęczka, prof. UKEN /Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 5 września 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Jasmine Al-Douri na podstawie rozprawy pt.:
„Pokój nauczycielski. Społeczność nauczycieli w świecie rzeczywistym i wirtualnym”.
Promotorem rozprawy doktorskiej był prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek /Uniwersytet Gdański/ oraz promotorem pomocniczym dr Grzegorz Stunża /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Justyna Nowotniak, prof. US /Uniwersytet Szczeciński/ oraz dr hab. Dorota Pankowska, prof. UMCS /Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 5 września 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Joannie Lysy na podstawie rozprawy pt.:
„Nauczycielskie koncepcje prawa oświatowego w szkolnej codzienności. Analiza fenomenograficzna”.
Promotorem rozprawy doktorskiej była prof. dr hab. Maria Groenwald /Akademia Ateneum w Gdańsku/ oraz promotor pomocniczy dr Jarosław Jendza /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ /Uniwersytet Zielonogórski/ oraz dr hab. Agnieszka Nowak-Łojewska, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 4 lipca 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Jolancie Gałeckiej na podstawie rozprawy pt.:
„Przekonania epistemologiczne nauczycieli i ich pedagogiczne implikacje.
Studium fenomenograficzne”.
Promotorem rozprawy doktorskiej była dr hab. Agnieszka Nowak-Łojewska, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni/, recenzentami: prof. dr hab. Maria Groenwald /Akademia Ateneum w Gdańsku/, dr hab. Inetta Nowosad, prof. UZ /Uniwersytet Zielonogórski/ oraz dr hab. Marek Piotrowski, prof. ChAT /Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 18 kwietnia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Arlecie Witek na podstawie rozprawy pt.:
„Animowane filmy Walta Disneya o księżniczkach jako teksty pedagogiczne”.
Promotorem rozprawy doktorskiej był: prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek oraz promotorem pomocniczym: dr hab. Małgorzata Cackowska profesor Uniwersytetu Gdańskiego, recenzentami: dr hab. Edyta Zierkiewicz, prof. UWr /Uniwersytet Wrocławski/ oraz prof. dr hab. Zbyszko Melosik / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 29 lutego 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Martynie Pilas na podstawie rozprawy pt.:
„Konflikt uczeń-rodzic-nauczyciel a szkoła jako przestrzeń demokratycznej wspólności. Studium badawcze z perspektywy demokracji niekonsensualnej”.
Promotorem rozprawy doktorskiej była: prof. dr hab. Maria Mendel / Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Hana Cervinkova /Maynooth University/, dr hab. Martyna Pryszmont /Uniwersytet Wrocławski/ orazdr hab. Bohdan Skrzypczak, prof. UW /Uniwersytet Warszawski/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 29 lutego 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Michalinie Hładun na podstawie rozprawy pt.:
„Sztuka recyklingu w szkole. Orientacje nauczycieli wobec nieantropocentrycznego statusu rzeczy w edukacji”.
Promotorem rozprawy doktorskiej była: prof. dr hab. Maria Mendel /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Eugenia Karcz-Taranowicz, prof. UO /Uniwersytet Opolski/, dr hab. Rafał Włodarczyk, prof. UWr /Uniwersytet Wrocławski/ oraz dr hab. Maksymilian Chutorański, prof. US /Uniwersytet Szczeciński/.
2023
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 18 stycznia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Agnieszce Budnik
na podstawie rozprawy pt.:
„Rekonstrukcja współczesnych dyskursów zogniskowanych wokół „ochrony życia” i „prawa do aborcji” w Polsce w perspektywie posthumanizmu. Studium pedagogiczne”.
Promotorem rozprawy doktorskiej była: prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz /Uniwersytet Gdański, recenzentami: prof. dr hab. Agnieszka Gromkowska-Melosik /Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/ oraz dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 18 stycznia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Agnieszce Skotnickiego
na podstawie rozprawy pt.:
„Stawanie się autonomicznym podmiotem w narracjach osób doświadczających fizycznej niepełnosprawności. Studium biograficzne”.
Promotorem rozprawy doktorskiej była: dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni/, recenzentami: dr hab. Joanna Ostrouch-Kamińska, prof. UWM /Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie/ oraz dr hab. Marcin Wlazło, prof. US /Uniwersytet Szczeciński/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 18 stycznia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Aleksandrze Zahorskiej
na podstawie rozprawy pt.:
„Rozwijanie kompetencji badawczych uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Badania w działaniu w laboratorium chemicznym”.
Promotorami rozprawy doktorskiej byli: prof. dr hab. Dorota Klus-Stańska /Uniwersytet Gdański/ oraz prof. dr hab. inż. Marek Kwiatkowski /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Hanna Gulińska /Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/ oraz dr hab. Bogusława Dorota Gołębniak, prof. DSW /Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 18 stycznia 2024 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Tomaszowi Solarskiemu
na podstawie rozprawy pt.:
„Udział Centralnej Komisji Kwalifikacyjnej dla Pracowników Nauki w kreowaniu kierunków rozwoju i nadzorowaniu pedagogiki polskiej w latach 1951-1958”.
Promotorem rozprawy doktorskiej był prof. dr hab. Romuald Grzybowski /Uniwersytet Gdański/ oraz promotorem pomocniczy: dr Andrzej Kołakowski /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Elwira Kryńska /Uniwersytet w Białymstoku/ oraz dr hab. Justyna Gulczyńska, prof. UAM / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 30 listopada 2023 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Kamili Stępień-Rejszel
na podstawie rozprawy pt.:
„Odmiany całożyciowego uczenia się w świetle analizy karier życiowych 40-letnich mieszkańców Gdyni. Studium biograficzne".
Promotorem rozprawy doktorskiej była: dr hab. Alicja Jurgiel-Aleksander profesor Uniwersytetu Gdańskiego, recenzentami: dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK /Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu/ oraz prof. dr hab. Roman Leppert /Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 października 2023 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Sandrze Makowskiej
na podstawie rozprawy pt.:„Znaczenia nadawane przez pierwszoklasistów doświadczaniu wstydu w sytuacjach szkolnych".
Promotorem rozprawy doktorskiej była: prof. dr hab. Maria Groenwald /Akademia Ateneum w Gdańsku/ oraz promotorem pomocniczym: dr Wojciech Siegień /Uniwersytet w Białymstoku/, recenzentami: prof. dr hab. Ewa Filipiak /Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/ oraz dr hab. Agnieszka Nowak-Łojewska, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni/.
„Nowe technologie w doświadczeniach osób niewidomych. Perspektywa pedagogiczna”.
Promotorem rozprawy była: dr hab. Grażyna Penkowska profesor Uniwersytetu Gdańskiego, recenzentami: dr hab. Marzena Dycht, prof. UKSW /Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie/ oraz dr hab. Natalia Walter, prof. UAM /Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu/
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 19 stycznia 2023r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Katarzynie Rhode
na podstawie rozprawy pt.:
„Rodzicielskie koncepcje obowiązku szkolnego”.
Promotorem rozprawy była: prof. dr hab. Maria Mendel /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Ewa Jarosz /Uniwersytet Śląski w Katowicach/ oraz prof. dr hab. Roman Leppert /Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/.
2022
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 1 grudnia 2022 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Aleksandrze Placie
na podstawie rozprawy pt.:
„Mechanizmy kształtowania seksualności i intymności przez osoby w wieku późnej adolescencji. Perspektywa psycho-pedagogiczna”.
Promotorem rozprawy był: dr hab. Robert Opora profesor Uniwersytetu Gdańskiego, recenzentami: dr hab. Magdalena Błażek, prof. GUMed /Gdański Uniwersytet Medyczny/ oraz dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ /Uniwersytet Zielonogórski./
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 20 października 2022 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki
Bartoszowi Atroszko na podstawie rozprawy pt.:
Znaczenia nadawane przez nauczycieli barierom zmiany dominującego modelu kształcenia
Promotorem rozprawy była: prof. dr hab. Dorota Klus-Stańska /Uniwersytet Gdański/, promotorem pomocniczym: dr Grażyna Szyling /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Bogusława Dorota Gołębniak, prof. DSW /Dolnośląska Szkoła Wyższa
we Wrocławiu/ oraz prof. dr hab. Henryk Mizerek /Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 20 października 2022 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Małgorzacie Pileckiej na podstawie rozprawy pt.:
Propagandowy obraz świata społecznego w piosenkach dziecięcych
Promotorem rozprawy była: prof. dr hab. Dorota Klus-Stańska /Uniwersytet Gdański/, promotorem pomocniczym: dr Grażyna Szyling /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Ewa Filipiak /Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy/ oraz dr hab. Małgorzata Żytko, prof. UW /Uniwersytet Warszawski/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 24 lutego 2022 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Tomaszowi Nowickiemu na podstawie rozprawy pt.:
Dekonstruując zoo. Ogród zoologiczny w tekstach kultury
i praktykach znaczących we wczesnej edukacji
Promotorem rozprawy była: prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz /Uniwersytet Gdański/, promotorem pomocniczym: dr hab. Małgorzata Cackowska, prof. UG /Uniwersytet Gdański/,
recenzentami: dr hab. Marzenna Nowicka, prof. UWM /Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie/ oraz dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 stycznia 2022 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Agnieszce Drabacie na podstawie rozprawy pt.:
Patologiczny Syndrom Unikania Żądań – w stronę krytycznej dekonstrukcji
Promotorem rozprawy był: prof. dr hab. Amadeusz Krause / Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Małgorzata Sekułowicz /Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu/ oraz prof. dr hab. Jacek Błeszyński /Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 27 stycznia 2022 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Agnieszce Deja na podstawie rozprawy pt.:
Rodzinny Dom Dziecka. Pedagogiczne studium przypadku
Promotorem rozprawy był: dr hab. Jan Papież, prof. uczelni /Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu/, promotor pomocniczym: dr Eliza Czerka-Fortuna /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: prof. dr hab. Barbara Kromolicka /Uniwersytet Szczeciński/ oraz
prof. dr hab. Andrzej Olubiński /Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie/.
2021
Deweloperzy gier wideo jako wychowawcy
Promotorem rozprawy była: prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz /Uniwersytet Gdański/, promotorem pomocniczym: dr hab. Małgorzata Cackowska profesor Uniwersytetu Gdańskiego, recenzentami: dr hab. Witold Jakubowski, prof. UWr /Uniwersytet Wrocławski/ oraz prof. dr hab. Zbyszko Melosik /Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 17 marca 2021 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Przemysławowi Szczygłowi na podstawie rozprawy pt.:
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 07 lipca 2021 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Joannie Pacewicz-Biegańskiej na podstawie rozprawy pt.:
Nowe konstrukty macierzyństwa w dyskursach intymnego obywatelstwa
Promotorem rozprawy była: prof. dr hab. Lucyna Kopciewicz /Uniwersytet Gdański/, recenzentami: dr hab. Joanna Ostrouch-Kamińska, prof. UWM /Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie/ oraz dr hab. Iwona Chmura-Rutkowska /Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu/.
Uchwałą Rady Dyscypliny Pedagogika Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 07 lipca 2021 r. nadano stopień doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki Annie Mallek-Bojke na podstawie rozprawy pt.:
Koncepcja muzeum partycypacyjnego i jej potencjał w działaniu muzeum historycznego
Promotorem rozprawy była: dr hab. Jolanta Kruk, prof. DSW /Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu/, recenzentami: prof. dr hab. Ewa Przybylska /Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie/ oraz dr hab. Astrid Męczkowska-Christiansen, prof. AMW /Akademia Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni/.
2018
2017