Perły Samorządu 2019 - wyróżnienie dla projektu realizowanego przez IWRD pod opieką naukową Instytutu Psychologii
Nowatorski projekt „Model edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”, realizowany w szkole podstawowej nr 69 im. gen. Stanisława Sosabowskiego w Gdańsku, został wyróżniony w rankingu Perły Samorządu 2019 w kategorii Oświata. Jest to wyróżnienie ogólnopolskie.
Projekt realizowany jest przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka (IWRD) pod opieką naukową Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. MEN przyznało projektowi status eksperymentu pedagogicznego - taki status uzyskują wyłącznie najbardziej innowacyjne projekty, które wprowadzają nowatorskie rozwiązania organizacyjne i metodyczne.
Realizatorzy „Modelu edukacji włączającej dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu” mają nadzieję, że podobne projekty będą realizowane w innych szkołach, na terenie całego kraju, co stworzy szansę na rozpowszechnienie edukacji włączającej dla dzieci z autyzmem.