Rekrutacja na studia zagraniczne w ramach programu ERASMUS+ na rok akademicki 2025/2026
Rozpoczynamy rekrutację dla studentek i studentów Wydziału Nauk Społecznych, którzy chcą skorzystać z oferty programu Erasmus + w roku akademickim 2025/26.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami ogólnymi w dołączonym poniżej pliku Erasmus – ważne informacje.
Postępowanie rekrutacyjne na WNS
Aby wziąć udział w rekrutacji należy do piątku 28 lutego 2025 r. dostarczyć do dziekanatu
(do p. Anny Pomierskiej, pok. D204 wyłącznie we wtorki, środy i piątki w godz. 10.00-14.00) lub wysłać na adres malgorzata.cackowska@ug.edu.pl następujące dokumenty:
- Wniosek, adresowany do przewodniczącego komisji rekrutacyjnej do programu Erasmus + Wydziału Nauk Społecznych, dr hab. Radosława Kossakowskiego, prof. UG;
- Podpisany Formularz Stypendysty (można go znaleźć poniżej na stronie jako załącznik). Należy dostarczyć osobny podpisany formularz na każde miejsce wyjazdu, do którego chcielibyśmy jechać;
- Wykaz ocen za poprzedni rok akademicki lub za I semestr w wypadku studentów
I roku studiów licencjackich i tych studentów I roku studiów magisterskich, którzy nie kontynuują studiów magisterskich w ramach jednego kierunku; - Dokumenty (np. certyfikat) poświadczające znajomość języka studiów, jeśli uczelnia, na którą się planuje jechać wymaga znajomości innych języków niż angielski;
- Osoby, które pobierają stypendium socjalne, powinny dołączyć kopię decyzji o przyznaniu świadczenia ze środków Funduszu Pomocy Materialnej dla Studentów i Doktorantów UG;
- Osoby, które posiadają orzeczenie o niepełnosprawności muszą dostarczyć jego oryginał w ciągu 45 dni od podjęcia decyzji o wyjeździe.
Następnie, koordynatorka programu Erasmus+ dr hab. Małgorzata Cackowska, prof. UG umawia się – drogą emailową - z kandydatkami i kandydatami na rozmowę kwalifikacyjną w terminie 3–7 marca br..
Ogłoszenie wyników i odwołania
Wyniki rekrutacji będą oparte na następujących kryteriach:
- Do wyjazdu nie zostaną dopuszczone osoby, które nie były w stanie wykazać, że wystarczająco opanowały wymagane języki obce.
- Do wyjazdu nie zostaną dopuszczone osoby, po rozmowie z którymi koordynator macierzystego instytutu uzna, że zachodzi znaczne ryzyko rezygnacji z wyjazdu, jego przerwania lub że wyjazd jest zupełnie nieuzasadniony merytorycznie.
- W wypadku pozostałych kandydatów i kandydatek o dopuszczeniu do wyjazdu decyduje głównie konkurs ocen (średnia arytmetyczna za poprzedni rok akademicki). Udokumentowana działalność w organizacjach studenckich oraz działalność naukowa/praca na rzecz Wydziału i UG (np. aktywny udział w programie Mentor) będzie dodatkowo premiowana.
Kandydatki i kandydatów o wyniku rekrutacji powiadami koordynator programu Erasmus + pocztą elektroniczną w dniu 5 marca. W wiadomości koordynatorka odpisze, do których miejsc udało się dostać, do których nie, a gdzie znaleźliśmy się na liście rezerwowej. Trzeba będzie wówczas podjąć decyzję, czy chcemy złożyć formularz stypendysty w miejsce, do którego się na pewno dostaliśmy, czy czekać na liście rezerwowej do miejsca preferowanego.
Odwołanie od decyzji można złożyć pocztą elektroniczną do wydziałowego koordynatora Erasmus+, dr hab. Radosława Kossakowski, prof. UG do 10 marca br.. Koordynator wydziałowy podejmuje decyzję w sprawie odwołania do 12 marca br.. O decyzji kandydat/ka zostanie poinformowany/a pocztą elektroniczną.
Możliwe są wyjazdy tylko do tych uczelni, z którymi dany kierunek studiów ma zawarte umowy międzyinstytucjonalne na rok 2025/2026. Wykaz umów KA131 biorących udział w najbliższej rekrutacji dostępny jest na stronie: https://ug.edu.pl/sites/ug.edu.pl/files/_nodes/strona/120398/files/wykaz-umow-erasmus-2025-2026-z-krajami-programu.pdf
Więcej o programie Erasmus +: https://ug.edu.pl/wspolpraca/erasmus-2021-2027
Osobisty kontakt z wydziałową koordynatorką możliwy jest w środy w godz. 11.00-13.00 w pok. S 509 lub inaczej (np. na Teams) po wcześniejszym umówieniu mailowym.
Erasmus - zasady i ważne informacje
Załącznik nr 3 Formularz stypendysty.docx