Dyskalkulia a matura
W dniach 28-29 marca 2014 r. na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku odbyła się Międzynarodowa Konferencja nt. Dyskalkulia – diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne. Była to druga z kolei konferencja w Polsce, podejmująca temat specyficznych zaburzeń uczenia się matematyki; obie zostały zorganizowane z inicjatywy Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku oraz Pomorskiego Centrum Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej ProMathematica.
Podczas konferencji – z inspiracji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz – została podjęta akcja mająca na celu wystąpienie do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z postulatem wprowadzenia radykalnych dostosowań na egzaminie maturalnym, które wyrównywałyby szanse osobom z głęboką dyskalkulią, które niejednokrotnie po kilka lat z rzędu bez sukcesu przystępują do egzaminu maturalnego z matematyki. Mimo pozytywnych wyników z pozostałych przedmiotów, osoby te mają zamkniętą drogę do dalszego kształcenia.
Odpowiednio dobrane formy dostosowań umożliwiłyby im zdanie matury i otworzyłyby możliwości podjęcia studiów wyższych, a więc rozwoju osobistego i profesjonalnego, wykorzystania posiadanych uzdolnień i artystycznych talentów, zrealizowania marzeń o przyszłym zawodzie.
W załączeniu przesyłamy list intencyjny i prosimy o wsparcie naszej akcji na rzecz osób z głęboką dyskalkulią. Można to uczynić przesyłając na jeden z adresów mejlowych: ipug@ug.edu.pl lub ptd@ptd.edu.pl lub poczta@pracowniatestow.pl
swoje imię i nazwisko oraz PESEL. Ciekawi też jesteśmy Państwa komentarzy.
Dziękujemy za zrozumienie i czas poświęcony tej sprawie.