Projekt polsko-portugalski „Oracy in the School Culture”

Realizacja pierwszego etapu projektu polsko-portugalskiego „Oracy in the School Culture”

Rok 2017 jest pierwszym rokiem realizacji dwu-letniego projektu badawczego obejmującego wymianę naukowców polskich i portugalskich w ramach umowy międzyrządowej. W dniach 14-21 września miał miejsce pobyt badawczy na Instituto Politecnico de Lisboa koordynatora projektu ze strony polskiej w osobie dra Michała Daszkiewicza z Instytutu Pedagogiki oraz członkini zespołu badawczego dr Marty Łockiewicz z Instytutu Psychologii WNS UG. Ich badania – podobnie jak cały projekt – koncentrowały się na analizie wypowiedzi uczniów wczesnej edukacji w języku ojczystym i obcym, oraz obejmowały wizyty w szkołach lizbońskich (na zdjęciach: amerykańska międzynarodowa szkoła aktywnego uczenia się Escola Raiz oraz szkoła podstawowa Parkids). W trakcie wizyty dr M. Daszkiewicz i dr M. Łockiewicz odbyli również spotkania ze studentami uczelni portugalskiej, w ramach których zaprezentowali i przedyskutowali oni zakres swoich badań i zainteresowań naukowych.

Miesiąc później (w dniach 21-28 października) odbyła się w Instytucie Pedagogiki rewizyta zespołu portugalskiego reprezentowanego przez Profesor Otilię Sousa (koordynującej pracę strony lizbońskiej) oraz Profesor Dalilę Lino. W ramach badań prowadzonych tym razem w Polsce międzynarodowy zespół kontynuował analizy podjęte w Portugalii oraz badania prowadzone bezpośrednio w placówkach oświatowych (na zdjęciach: Szkoła Podstawowa im. ks. prałata Józefa Bigusa w Baninie, SP nr 79 w Gdańsku, Ogólnokształcące Liceum Programów Indywidualnych w Gdańsku przy ul. Polanki). Badanie wspomogły również dr Magdalena Wawrzyniak-Śliwska z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki Wydziału Filologicznego UG, prof. Anna Wasilewska z Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, a także lic. Martyna Piechowska, studiująca w Instytucie Pedagogiki WNS UG.

W 2017 roku badania prowadzone w ramach projektu poświęcone były zasadniczo dwóm z jego czterech komponentów, z których pozostałe dwa (skupione na obserwacji i walidacji programów, metod i narzędzi) będą przedmiotem analiz zaplanowanych do przeprowadzenia w 2018 roku (w powiązaniu z całokształtem działań realizowanych w ramach Educational Role of Language Network, zainicjowanego i koordynowanego przez dra M. Daszkiewicza). 

Zdjęcie w galerii
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 8. Listopad 2017 - 10:50; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny Ostatnia zmiana: środa, 8. Listopad 2017 - 10:50; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny