MEDIA-BIZNES-KULTURA

Naukowcy, ludzie mediów i kultury, przedstawiciele biznesu, specjaliści PR oraz studenci  i doktoranci dyskutować będą o tak aktualnych w obszarze mediów tematach, jak język mediów, etyka i prawo mediów, media a rynek czy też media w życiu społecznym, kulturze i polityce. Międzynarodowa Konferencja MEDIA – BIZNES – KULTURA. Pomorze 2015 odbędzie się na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego po raz czwarty.  Poprzednie edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem studentów, środowiska naukowego i mediów.

 

ZAPRASZAMY!

 

Czas – 8-9 października 2015, otwarcie konferencji o godz. 10.00

Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk ul. Bażyńskiego 4

Organizator – Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

 

Aktualne informacje oraz program na stronie: www.mediabizneskultura.ug.edu.pl

 

W ramach konferencji odbędą się sesje plenarne i obrady w czterech sekcjach tematycznych: Media a rynek;  Język mediów; Media w społeczeństwie i kulturze; Media w  polityce. Po raz pierwszy będzie można wziąć udział w skierowanych do studentów i wszystkich zainteresowanych panelach dyskusyjnych z udziałem ekspertów:

1.       Rola rzecznika prasowego w organizacji – oczekiwania i możliwości; koordynator dr Beata Czechowska-Derkacz (UG)

2.       Odpowiedzialny pracodawca, partner, sąsiad – CSR w strategiach firm; koordynatorzy dr Monika Białek (UG), Tomasz Smorgowicz (Pracodawcy Pomorza)

 

W konferencji udział wezmą medioznawcy, przedstawiciele biznesu z kraju i za granicy, teoretycy i praktycy. W roli prelegentów wystąpią także studenci, którym zadedykowany został panel „Młodzi o mediach, biznesie i kulturze”.

 

Wyniki badań zaprezentowane podczas konferencji zostaną opublikowane w formie recenzowanej, zagranicznej monografii naukowej.

 

Dr Małgorzata Łosiewicz, zastępca dyrektora ds. dziennikarstwa Instytutu Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, współorganizatorka konferencji:

- Problematyka mediów, ich związki, przemiany oraz oddziaływanie na biznes, język, kulturę czy społeczeństwo, podejmowana jest coraz częściej w badaniach naukowych, a także dyskusjach prowadzonych na gruncie gospodarczym, politycznym i kulturowym. Nieustające zainteresowanie mediami oraz interdyscyplinarny charakter ogółu zagadnień stwarza nowe wyzwania dla analizy               z pewnością atrakcyjnej, ale i trudnej w badaniu materii.  Szczególnym wyzwaniem mogą tu być rewolucyjne zmiany spowodowane rozwojem technologii, których efektem jest przeobrażenie dotychczasowych mediów i planowanego charakteru ich odbioru, gdzie toczy się nieustanna walka              o pozyskanie uwagi adresata. Taki stan rzeczy uzasadnia potrzebę wymiany poglądów i doświadczeń w szerokim gronie osób, podejmujących dyskusję na temat technologicznych, kulturowych                            i rynkowych procesów.

 

 

 

 

dr Beata Czechowska-Derkacz

rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego

 

 

Patronat honorowy:

Marszałek Senatu Rzeczypospolitej Polskiej Bogdan Borusewicz

Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk

Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz

Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek

Prezydent Sopotu Jacek Karnowski

 

Patronat medialny:

Telewizja Gdańska

Radio Gdańsk

„Rzeczpospolita”

„Polska. Dziennik Bałtycki”

Trójmiasto.pl

„Forum Akademickie”

„Gazeta Uniwersytecka”

Radio MORS UG

Portal CDN UG

Naukowe Koło Radiowców UG

 

Partnerzy konfrencji:

Grupa LOTOS S.A.

Renault Zdunek

Olivia Business Centre

Kopoczyński. Adwokaci i Radcowie Prawni

Agencja Martis Consulting

Pracodawcy Pomorza

Europejskie Centrum Solidarności

Gdańsk Convention Bureau

Wydawnictwo Novaeres

Koło Naukowe Public Relations „Inspiar”

Agencja 102 Studio

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 5. Październik 2015 - 07:25; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny Ostatnia zmiana: poniedziałek, 5. Październik 2015 - 07:25; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny