PROGRAM | Wydział Nauk Społecznych

PROGRAM

DZIEKAN Wydziału Nauk Społecznych UG, Prof. Tadeusz Dmochowski

oraz

DYREKTOR Instytutu Pedagogiki WNS UG, Prof. Romuald Grzybowski

zapraszają do udziału w spotkaniach naukowych, w których głównym mówcą będzie

Prof. Carmel Borg

University of Malta

26 kwietnia, środa1

13.00 – 17.00 – KONFERENCJA NAUKOWA (prawdopodobnie audytorium S-203):

Freire Today: Educational Reconstructions in the Cotemporary Social Context  

  • 13.00 – 13.45
    Prof. Carmel Borg:  Reflecting on Paulo Freire’s Project: The Pedagogy of the Oppressed
    [As editor of the only existing full-scale Freire Reader, Prof. Carmel Borg will reflect on Paulo Freire’s life, ideas and political action and on his relevance in this particular historical moment.  The session will generate discussion on how Freire can be adopted critically in our liberatory struggles].
  • 13.45 – 14.00 – Dyskusja po wystąpieniu prof. Carmela Borga
  • 14.00 – 17.00 – Dwuczęściowy panel dyskusyjny z udziałem pracowników naukowych oraz doktorantów (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu, Instytut Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych UG)

27 kwietnia, czwartek

17.00 – 19.00 – OTWARTE SEMINARIUM DOKTORSKIE (prawdopodobnie sala A-210/211)

  • 17.00 – 18.00
    Prof. Carmel Borg: Education for Social Justice: Policies, Pedagogies and Beyond
    [The session will weld theoretical insights with practical knowledge to examine how educators, operating in schools and other educational institutions, can promote social justice and human rights within their educational sphere.  The lecture will also explore the concept of inclusiveness and how contexts imbued with such a value can enable stakeholders to engage in socially just relations].
  • 18.00- 19.00
    Dyskusja
    Moderacja: prof. Maria Mendel i prof. Tomasz Szkudlarek

 


1 Wizyta potrwa nieco dłużej. Istnieje możliwość włączenia się (do 1. marca trwają zapisy za pośrednictwem prof. Marii Mendel: m.mendel@ug.edu.pl) w - prowadzoną w mniejszym gronie i nakierowaną na ewentualne rozwinięcie współpracy - dyskusję wokół aktualnego tematu badań prof. Carmela Borga: Mind the Welfare Gap – Parents as Partners and Collaborators [In the context of very complex sociological landscapes and ongoing research on home-school links, the presentation is meant to stimulate discussion on different models of home-school relationships and on how schools can best dialogue with all parents. It will also help those present reflect on potential roadblocks to meaningful home-school partnerships and on the challenges posed by different parental types. The presentation will unfold within a framework characterised by ongoing tension between democratic involvement of parents and “parentocracy”].

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Grzegorz Konik
Treść wprowadzona przez: Grzegorz Konik
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 21 kwietnia 2017 roku, 13:13