Dyskalkulia a matura

W dniach 28-29 marca 2014 r. na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w Gdańsku odbyła się Międzynarodowa Konferencja nt.  Dyskalkulia – diagnoza, terapia i wsparcie edukacyjne. Była to druga z kolei konferencja w Polsce, podejmująca temat specyficznych zaburzeń uczenia się matematyki; obie zostały zorganizowane z inicjatywy Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, Polskiego Towarzystwa Dysleksji, Pracowni Testów  Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku oraz Pomorskiego Centrum Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej ProMathematica.

Podczas konferencji – z inspiracji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz – została podjęta akcja mająca na celu wystąpienie do Ministerstwa Edukacji Narodowej i Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z postulatem wprowadzenia radykalnych dostosowań na egzaminie maturalnym, które wyrównywałyby szanse osobom z głęboką dyskalkulią, które niejednokrotnie po kilka lat z rzędu bez sukcesu przystępują do egzaminu maturalnego z matematyki. Mimo pozytywnych wyników z pozostałych przedmiotów, osoby te mają zamkniętą drogę do dalszego kształcenia.

Odpowiednio dobrane formy dostosowań umożliwiłyby im zdanie matury i otworzyłyby możliwości podjęcia studiów wyższych, a więc rozwoju osobistego i profesjonalnego, wykorzystania posiadanych uzdolnień i artystycznych talentów, zrealizowania marzeń o przyszłym zawodzie.

W załączeniu przesyłamy list intencyjny i prosimy o wsparcie naszej akcji na rzecz osób z głęboką dyskalkulią. Można to uczynić przesyłając na jeden z adresów mejlowych: ipug@ug.edu.pl lub  ptd@ptd.edu.pl lub poczta@pracowniatestow.pl

swoje imię i nazwisko oraz PESEL. Ciekawi też jesteśmy Państwa komentarzy.
Dziękujemy za zrozumienie i czas poświęcony tej sprawie.

List intencyjny

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 2. Lipiec 2014 - 11:24; osoba wprowadzająca: Jarosław Jurkowski Ostatnia zmiana: środa, 2. Lipiec 2014 - 11:27; osoba wprowadzająca: Jarosław Jurkowski